Onderwijs
Hogescholen, waar blijft de echte innovatie?
Turner deed onderzoek naar onderwijsinnovatie onder 25 directeuren en bestuurders van 14 hogescholen.

Hogescholen, waar blijft de echte innovatie?
Turner deed onderzoek naar de slagkracht van hogescholen als het gaat om onderwijsinnovatie. Wij spraken 25 bestuurders, directieleden en verandermanagers van veertien hogescholen over de stand van onderwijsinnovatie.
De resultaten van deze interviewronde hebben we samengevat in dit rapport. Het document beantwoordt de volgende vragen:
- Waarom zou onderwijsinnovatie hoog op de agenda moeten staan?
- Wat zijn de innovatie-ambities van hogescholen?
- Welke innovatie-aanpak hanteren hogescholen?
- Wat is het tempo van innovatie?
- Hoe kun je vaart maken met innovatie?
Alle inzichten over onderwijsinnovatie van onze specialisten

Turner publiceert onderzoek ‘De toekomst van blended onderwijs is gestart’
Turner deed onderzoek onder 1.500+ studenten, docenten en medewerkers van zes instellingen in het hoger onderwijs. Onderzoek naar de vraag die iedereen in het onderwijs bezighoudt: wat kunnen we leren van de coronaperiode? Hoe bevalt online onderwijs voor studenten en docenten van hogescholen en universiteiten? Wat hebben instellingen allemaal geregeld en georganiseerd? De toekomst van onderwijs is ‘blended’, dat staat wel vast. Maar hoe dat er precies uitziet?

Kick-off Werkgroep Onderwijs
Hoe kan AI precies bijdragen aan beter onderwijs en het beter benutten van talent? En hoe kun je omgaan met bedreigingen van AI? Dat wordt nog weinig concreet, zien we.

Consultancy.nl | Vier strategieen voor innovatie in het onderwijs
Consultancy.nl schrijft naar aanleiding van ons onderzoek naar innovatie onder hogescholen over innovatie-strategieën voor onderwijsinstellingen. De vier strategieën voor innovatie in het onderwijs zijn uitgelicht in het onderstaande artikel.

Zeven tips om vaart te maken met innovatie
Onderwijsinnovatie Zeven tips om vaart te maken met innovatie Turner deed onderzoek naar de slagkracht van hogescholen als het gaat om onderwijsinnovatie. In 2019

Wat onderwijsinstellingen nu moeten doen om door te innoveren na de coronacrisis
Het is alle hens aan dek in het onderwijs: alle scholen dicht, zieke docenten en toch moeten de lessen door. Er wordt nu veel gevraagd van docenten, ondersteuning en management om de situatie onder controle te krijgen. Allemaal erg vervelend, maar het biedt ook weer mooie kansen. Kansen om flink vaart te maken met onderwijsinnovatie. Wat kun je nu doen om door te innoveren na de Corona-crisis?

21 onderwijsinstellingen gaan samen met Turner lessen uit het coronatijdperk trekken
Onderwijs Onderwijsinstellingen gaan samen met Turner lessen uit het coronatijdperk trekken Turner start samen met 21 onderwijsinstellingen in het mbo, HBO en WO, een
Hogescholen, waar blijft de echte innovatie
Onderwijs Hogescholen, waar blijft de echte innovatie? Turner deed onderzoek naar onderwijsinnovatie onder 25 directeuren en bestuurders van 14 hogescholen. Hogescholen, waar blijft de