Strategie = Executie

Masterclasses & lezingen

‘’Wake-up call’’ – Peter Klijn, Directeur Insinger Gilissen Bankiers

Incompany Masterclass Strategie = Executie

Versterk & versnel strategie-executie. In het hart van de organisatie.
Organisaties die excelleren in strategie-executie starten de executie van kritische initiatieven 3 maanden sneller (lead-time-to-execution), realiseren 50% doorlooptijdverkorting in executie en innovatieprocessen en het belangrijkste, ze realiseren 15 – 25% meer van hun doelen.

Net zo interessant: deze organisaties worden elk jaar beter in strategie-executie. Zij hanteren 1 taal en methode voor de essenties van moderne strategie-executie. Leer in een dag of dagdeel hoe deze organisaties dat doen tijdens de incompany masterclass Strategie = Executie voor bestuurders.

De incompany masterclass zorgt ervoor dat je in korte tijd specifiek inzicht krijgt in de specifieke en kritieke executievraagstukken van jouw organisatie. Daarbij leert je meteen de best passende interventies om strategie-executie morgen al te versnellen.

De incompany masterclass is gebaseerd op het onderzoek van Turner – 60 deelnemende topbestuurders, 75 casestudies en 300 bronnen – en de gelijknamige publicatie Strategie = Executie. Elke deelnemer krijgt een exemplaar van de publicatie.

Strategie= Executie

Doelstellingen van de Masterclass, wat levert het je op?

– Inzicht op maat in de specifieke executie vraagstukken van je organisatie.
– Inzicht in succes en faalfactoren van echte strategie-executie.
– Bewezen best practices om morgen al de snelheid, slagkracht en wendbaarheid, ‘agility’ te vergroten.
– Concrete interventies en ideeën voor praktische toepassing morgen!

Een typische incompany masterclass bestaat uit drie onderdelen:
De intake: deelnemers doen alleen mee als ze intrinsiek gemotiveerd zijn en bereiden de vraagstukken voor die zij als essentieel zien voor versnelling van de strategie-executie.
De masterclass: een uitgekiende balans van ingebrachte expertise (50%) en interactie (50%) om tot de interventies voor versnelling te komen.
De versnelling: in drie maanden worden de gedefinieerde interventies uitgevoerd en gemonitord. Tijdens de optionele terugkomdag worden de resultaten vastgesteld en geborgd.

Voorbeelden van professionele vraagstukken die aan bod komen:
– Wat zijn de worstelingen en dilemma’s in strategie-executie? Wat kost falen?
– Wat maakt of kraakt een goede strategie? Wat is de executiecapaciteit van uw organisatie?
– Wat is het verschil tussen Verbeteren, Vernieuwen en Innoveren?

Portfolio: Wat zijn de ‘kritische initiatieven’ die moeten slagen?

Oud versus nieuw: hoe organiseer je dat naast elkaar?
Activering van strategie: Wie gaat er persoonlijk echt voor?
Hoe ziet een ‘must have’ initiatief eruit? Waar zit de doorbraak en waar de excellentie?!
Hoe gaan we het initiatief realiseren? Inhoudelijk, veranderkundig, projectmatig, in de lijn?
Wat is de beste aanwending van middelen (tijd, geld) en van passie en energie?
Strategie-executie ook versterken en versnellen in uw organisatie?

De doelgroep van de incompany masterclass strategie-executie bestaat uit midden- en hoger management: Directie, RvB leden en Seniors in strategie-executie (project-, programma-, implementatie-, turnaround- en verandermanagement).

De gemiddelde waardering van de Strategie = Executie Masterclass door deelnemers is een 8,7.

Neem dan nu contact op met ons om de mogelijkheden door te spreken. De incompany masterclass Strategie = Executie wordt altijd op maat gemaakt. De investering is afhankelijk van de specifieke behoefte. Turner opdrachtgevers krijgen 25% korting.

Nieuwsbericht

Bekijk onze andere vraagstukken in de categorie platformisering.

Bekijk alle VRAAGSTUKKEN

Project- en programmamanagement is een conditio sine qua non. Het initiatief stopt pas als je echt klaar bent

Project- en programmamanagement is een conditio sine qua non. Goede project- en programmamanagers werpen zich op als het geweten van strategie-executie. Zij stoppen pas als het klaar is.

Universele principes voor effectieve strategie-executie

Waarom is strategie-executie ook een proces? Een proces dat een procesmodel vereist net zoals elk ander proces in een professionele organisatie. Wij verzamelden vier versnellers en zestien bouwstenen voor succesvolle strategie-executie.

Effort en Effect. Weten door te meten

Met het minimaal levensvatbaar product (MLP) in de eerste executiegolf kunnen voor het eerst de baten van een nieuw initiatief worden geoogst. Meten is cruciaal in deze fase: we willen immers wel weten wat er slaagt.

Het belang van de psychologische check-in

De besteding van tijd en middelen moet voor succesvolle strategie-executie radicaal omgedraaid worden. Waar strategie om woorden draait, gaat het bij executie immers om daden. Besteed daarom 80% van de middelen en tijd aan pure executie in plaats van aan strategievorming en analyse en ontwerpactiviteiten.

Saneer keuzes

Scherpe keuzes: Saneer, selecteer, balanceer

In drie stappen van georganiseerde teleurstelling naar een kansrijk portfolio in strategische planning. Scherpe keuzes maken is een basisvoorwaarde voor het slagen van strategie-executie. In dit blog lees je hoe je dat doet.

Time best spent in Strategie-Executie is 20% aan strategie en 80% aan executie.

De besteding van tijd en middelen moet voor succesvolle strategie-executie radicaal omgedraaid worden. Waar strategie om woorden draait, gaat het bij executie immers om daden. Besteed daarom 80% van de middelen en tijd aan pure executie in plaats van aan strategievorming en analyse en ontwerpactiviteiten.

Contact

We leren je graag kennen. Neem contact op voor een kennismaking.

Huize de Boom
Arnhemseweg 107
3832 GK
Leusden

Telefoon: +31 (0)33 – 285 93 00
Email: info@turner.nl