Het verhaal achter de prestatie

Turner is nummer 1 in de MT 1000

Turner staat op nummer 1 in de MT1000, een jaarlijks onderzoek onder opdrachtgevers van zakelijke dienstverleners. We staan op de eerste plek in de categorie strategie-advies en hebben de hoogste klanttevredenheid van alle consultancybureaus. Bovendien krijgen we hoge waarderingen voor klantgerichtheid, uitvoering en product. Wat is het verhaal achter deze mooie prestatie?

Ons verhaal

De eerste plek in de MT1000 in de categorie strategie-advies, de hoogste klanttevredenheid van alle consultancybureaus en hoge waarderingen voor klantgerichtheid, uitvoering en product. Dat we binnen Turner trots zijn op deze waardering, spreekt voor zich. Maar hoe zijn we hier gekomen? Organisatieadviseurs Susanne Chamalaun en Annelieke van Schie nemen ons mee in het verhaal achter de prestatie.

Samen een nieuwe strategie realiseren

Dat verhaal begint natuurlijk met het werk dat we met onze opdrachtgevers doen. Samen een nieuwe strategie realiseren, daar gaan we voor. Annelieke, organisatieadviseur onderwijs: “Dat we als Turner, met de focus op executie, op nummer 1 staan bij strategie-advies, vind ik geweldig. Het zegt zoveel! Het laat zien dat strategie-advies echt niet gaat om dikke rapporten en ellenlange analysetrajecten. Het gaat er om samen die strategie te realiseren. Elke opdracht is een nieuw avontuur, je weet waar je naartoe wilt, maar vooraf weet je niet precies wat je tegen zult komen en hoe de reis gaat lopen. Wij gaan dat avontuur echt samen aan met onze opdrachtgevers.”

"Samen de nieuwe strategie realiseren, dat maken we waar"

Annelieke van Schie, organisatieadviseur

Echt samenwerken

Susanne Chamalaun, organisatieadviseur financiële dienstverlening vult aan: “Waar ik ook zo trots op ben, is de hoogste Net Promotor Score (NPS) van alle consultancybureaus. Dat wij dus het vaakst worden aanbevolen aan anderen, dat is een heel mooi compliment. Ik denk dat dit komt doordat we altijd werken in co-creatie met onze opdrachtgevers. We doen het echt samen en wij stoppen niet totdat een nieuwe strategie ook in praktijk is gebracht. Dat gebeurt niet vaak in de wereld van verzekeraars en banken, hoor ik van veel opdrachtgevers.”

Executie is alles

De hoge waardering voor ‘excellente uitvoering’ hoort daar ook bij, licht Susanne toe: “Wij helpen organisaties om een nieuwe strategie te realiseren en vanaf dag 1 van onze opdracht begint de executie al. We realiseren snel in de opdracht twee of drie concrete veranderingen (een nieuw product, een efficiencyvoordeel, hogere klanttevredenheid door een pilot) waarmee we de nieuwe strategie bewijzen. Want een heel goed uitgevoerde verandering op kleine schaal is veel krachtiger dan half uitgevoerde grote en abstracte veranderprogramma’s. Zo’n gerealiseerde verandering is vaak een echte doorbraak. En zorgt zo voor versnelling in het verbeteren, vernieuwen en innoveren.”

"We realiseren snel een verandering die de nieuwe strategie bewijst"

Susanne Chamalaun, organisatieadviseur

Een bewezen en vaste methode

Turner ontvangt ook vier uit vijf sterren in ‘product leiderschap’. Wat betekent dat eigenlijk voor een organisatieadviesbureau? Annelieke: “Ik denk dat het een waardering is voor onze Strategie = Executie methodiek. Het lijkt voor sommigen misschien een tegenstelling, maar juist door met een vaste methode te werken ontstaat er ruimte. Je komt snel tot de kern en houd zo meer energie en tijd voor innovatieve oplossingen op maat over. Daar voelen opdrachtgevers zich erg mee geholpen, horen we vaak.” In het boek Strategie = Executie is onze methodiek uitgewerkt, het is inmiddels toe aan een zesde druk en verscheen dit jaar op veler verzoek ook in het Engels. 

Strategie = Executie

De internationale Beststeller en Turner's methode voor strategie-executie

Teamprestaties

Wat zeggen deze mooie prestaties eigenlijk over Turner zelf? Annelieke: “Op zoveel vlakken zo hoog gewaardeerd worden, dat is echt een teamprestatie. Daar zie ik ook een parallel met het sponsorschap van ons marathonschaatsteam, Team Turner. Deze vrouwen presteren op het hoogste niveau en ze vernieuwen continue hun methode en techniek. 200 kilometer schaatsen in de kou, dat vraagt om doorzetten. Het lukt ze om dit met plezier te blijven doen en volhouden omdat ze samen een echt team zijn. Dat ervaarden we zelf toen we met een aantal schaatsminnende relaties de Alternatieve Elfstedentocht reden op de Weissensee. We zagen van dichtbij wat er bij zo’n topsport-prestatie komt kijken. Bij Turner hebben we eenzelfde mentaliteit: we gaan allemaal voor goud, maar de teamprestatie staat voorop. Mooi dat onze prestaties nu worden beloond in de MT1000.”

Ontdek meer verhalen achter de prestatie van onze opdrachtgevers

Onderwijs
mkan

Noorderpoort

NIeuwe richting voor Noorderpoort die aansluit op de maatschappij van 2035.
Strategie = Executie: strategie direct toeten aan praktijk via experimenten.
Goede aansluiting op behoeften studenten en werkveld.
Succesvol 100% digitaal strategietraject

Lees meer »
Onderwijs
mkan

Haagse Hogeschool

Studenten sneller geholpen
Heldere verantwoordelijkheden onderwijzend en onderwijsondersteunend personeel
Handzaam verbeterplan voor cruciaal proces: toetsing & examinering
Versnelling op taaie dossiers: fraude-detectie en online toetsing

Lees meer »
Opdracht
mkan

UWV WERKbedrijf

Het UWV WERKbedrijf begeleidt werkzoekenden met een afstand tot de arbeidsmarkt naar werk. De dienstverlening de afgelopen jaren in toenemende mate gedigitaliseerd. Toch hebben veel werkzoekenden behoefte aan persoonlijk contact en maatwerk.

Lees meer »
Onderwijs
mkan

HAS Hogeschool

Versnelde realisatie onderwijsvisie
Flexibel en adaptief onderwijs waargemaakt​
Geconcretiseerde ambitie voor onderwijsvernieuwing
Inzicht in voortgang onderwijsvernieuwing
Selfassessment voor docenten en staf

Lees meer »
Onderwijs
mkan

Hout- en Meubileringscollege

Betere bestelprocedure voor studenten en docenten
Slimmere inkoop van materialen
Gelijkmatiger werkdruk voor ‘winkels’ (minder piekmomenten)
Efficiëntere administratie en meer grip op financiën
Basis om continu te verbeteren

Lees meer »
Financiële Dienstverlening
mkan

DACSI

Voorbereid op de toekomst van post-trade​.
Toekomstscenario’s voor de securities post-trade sector​
Voorbereid voor sectorbrede ontwikkelingen​
Waardevolle input bij discussies rond regelgeving en toezicht​

Lees meer »
huisarts square
Opdracht
mkan

Digidok

Doorbraak in eerstelijnszorg DigiDok Waarde innovatieve app aangetoond 32% meer patiënten per uur behandelen Digitaal consult kan 36-50% korter dan een fysiek consult Veel fysieke

Lees meer »
Onderwijs
mkan

Noorderpoort

Digitale innovatie in de klas ROC Noorderpoort Experimenteren in het onderwijs Innovatie bij de aanwezigheidregistratie Winnen van onderwijstijd Digitale innovatie staat hoog op de agenda’s

Lees meer »
Opdracht
Arnie

Prinses Maxima Centrum

Het kinderoncologisch centrum heeft als missie: ieder kind met kanker genezen, met optimale kwaliteit van leven. Om zoveel mogelijk aandacht te kunnen geven aan de jonge patiënten en hun gezinnen, wil het Prinses Máxima Centrum haar professionals en middelen dan ook zo slim mogelijk inzetten. Turner heeft het centrum geholpen om grip op haar zorgplanning te krijgen met Health Intelligence.

Lees meer »
Financiële Dienstverlening
Arnie

Een toekomstgericht dienstenaanbod

Een toekomstgericht dienstenaanbod Beroepsorganisatie Van toekomstvisie tot pilot​ Nieuwe positionering vereniging vertaald richting bedrijfsvoering​ Eerste stappen richting platformorganisatie gezet​ Meer toegevoegde waarde voor leden​ Dit

Lees meer »
Opdracht
Arnie

Nij Smellinghe

Grip op productie via Tactische OK Planning Ziekenhuis Nij Smellinghe Knelpunten in OK-planning opgelost​ Vernieuwd en flexibel OK-rooster​ Continu inzicht in bezetting​ Vooruitkijken in periodiek

Lees meer »

Contact

We leren je graag kennen. Neem contact op voor een kennismaking.

Huize de Boom
Arnhemseweg 107
3832 GK
Leusden

Telefoon: +31 (0)33 – 285 93 00
Email: info@turner.nl